torstai 31. tammikuuta 2013

Sukkia

Törmäsin niiden tekemieni sukkien omistajaan ja hänellä sattui olemaan jopa ne sukatkin jalassa, joten sain sittenkin kuvan sukista.



Pitsikuvion sain Ullan Mutkitellen-sukista. Sukkien väri oli kuulemma täydellinen.

Seuraava tehtävä minulla oli neuloa sukat kuviolangasta. Oli muuten minun ensimmäiset moniväriset sukat.
Minulla ei ollut harmaintakaan hajua siitä minkä näköiset sukista loppujen lopuksi tuli. Yllätys oli suuri kun huomasin kuvioinnin ja värityksen muistuttavan revontulia. Väriraidatkin muodostuivat mukavasti siten että tuo minua ärsyttävä oranssinpunainen väri jäi enimmäkseen sivuille ja keskellä oli sitten iso vihreä alue. Tiimalasikantapää ei näköjään oikein sovi tällaisiin sukkiin. Siinä kun neulotaan kerran koko sukka ympäri siinä vaiheessa kun kavennukset on tehty ja kuten kuvasta huomaa, niin punainen katkaisee ilkeästi vihreän raidan ja vihreä taas katkaisee punaisen raidan.




Nyt olen tämän viikon ollut kuumeessa ja päivän kuluksi sitten päädyin tekemään kolmannelle henkilölle lahjaksi sukat. Kuvio on peräisin kirjasta Kauneimmat neulemallit, Lesley Stanfield.


Kaikissa näissä sukissa on käytetty lankana Gjestal Superwash Sport ja yhteen sukkapariin on mennyt kaksi vyyhtiä lankaa eli 100 g. Alunperin meinasin ostaa vain tavallista villalankaa, mutta sitten tuli mieleeni että yksikään näiden sukkien omistajista ei ole oikeaa villaa koskaan käsitellyt eivätkä luultavasti siten myöskään tiedä pesuohjeita, joten päädyin ostamaan pesunkestävää villalankaa. Sukkia antaessa annoin myös vyyhdin lapun, josta näkevät vielä tarkemmat pesuohjeet.

Ei kommentteja: