tiistai 20. toukokuuta 2008

Wii Fit osa 2

Onko Wii Fit huuhaata ja turhanpäiväistä? Ei ja on. Jos sen ostaa siinä olevien pikkupelien vuoksi, niin se on täysin turhanpäiväinen. Tällöin se muistuttaa kovasti Wii Playta, joka ostetaan ohjaimen ei siinä olevien pikkupelien vuoksi.
Wii Fit sisältää pikkupelejä, joilla voi kokeilla mäkihyppyjä, lumilautailua yms. Ne ovat kuitenkin vain tarkoitettu esittelemään mahdollisuuksia mihin muuhun Wii Fitistä voi olla. Ei enää pelkkää padin nappuloiden painelua tai wiimoten heiluttelua, vaan myös oman kehon ja tasapainon käyttöä peleissä.
 
Wii Fit on myös melkoisen turha, jonka käyttäjä on erittäin aktiivinen liikkuja normaalissa elämässä. Ohjelman liikkeet eivät korvaa täysipainoista joogatuntia, salitreeniä vastusten kanssaa, hölkkää maastossa tai hikoilua aerobictunnilla. Mutta ei sitä suunniteltukaan niitä korvaamaan.
 
Kenellä Wii Fit on sitten tarkoitettu? Meille sohvaperunoille, jotka muka eivät löydä tarpeeksi aikaa varsinaiseen kuntoiluun ja joilla on kasa tekosyitä aina varalla. "Ei voi mennä kuntosalille, kun on pyykki/tiskit koneessa", "ei voi lähteä hölkälle, kun lapsi on sairaana"...
 
Tokihan kuntoilun voi hoitaa itsenäisestikin ilman mitään apuvälineitä tai kuntovideon ohjaamana, mutta ainakin omalla kohdalla luistan liikkeistä erittäin helposti ja lopputuloksena istun lattialla katsellen naisteen jumppaamista videolla.
Wii Fit eroaa noista jumppavideoista ja itsenäisestä treenaamisesta sillä että siinä tulee jatkuvaa palautetta takaisin päin. Ohjelma noteeraa ja käskee tehdä korjaavia liikkeitä, jos itsellä alkaa ote herpaantumaan tai jos jaksaa ohjelman mukana sarjan loppuun asti, tulee siitä kehuja.
 
Löysin joku aika sitten yhden sivun, jossa tyyppi oli Wii Fitin avulla pudottanut vajaan 5 kiloa 7 viikon aikana.
 
Ehkä itsekin voisin jotain raportoida, jos (/kun) alkaa näkymään tuloksia. Mieskin lupasi minulle sen 0,5-1 tuntia päivässä Wii-aikaa...
 
Tähän mennessä itseni kohdalla painoa on tullut lisää (kiitos suolan yliannostuksen), mutta jo ensimmäisen viikon jälkeen keskivartalon lihakset muistavat jälleen heidän varsinaisen tehtävän ja näytän hoikemmalta kun keskikehon korsetti pysyy yllä koko ajan (tai no suurimman osan ajasta).
Lähetä kommentti